Denne artikel præsenterer en teoretisk model for hvordan narrativer i et undervisningsforløb kan understøtte undersøgende læring i naturfag på museer. Modellen lægger vægt på at elever selv før besøget skal stille videnskabelige spørgsmål som de kan undersøge ved at indsamle data under besøget og forklare og evaluere i en efterbehandling. Ofte kræver denne form for undersøgende læring dog en stor selvstændighed og refleksionsevne. Derfor indeholder modellen et narrativt forløb der kan give struktur til elevernes udforskning af museet.
Den gode historie som støtte for læring på museer
Fakta
Titel: Den gode historie som støtte for læring på museer
Forfatter: Mai Murmann
Institution: Experimentarium
Udgivelse: MONA, 2009 (3), s. 41-51, Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Genre: Forskningsartikel
Omfang: 11
Årstal: 2009
Forfatter: Mai Murmann
Institution: Experimentarium
Udgivelse: MONA, 2009 (3), s. 41-51, Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Genre: Forskningsartikel
Omfang: 11
Årstal: 2009