I forbindelse med debatten af ny skriftlighed i gymnasiet, peger kronikken på potentialet i peer feedback i gymnasieskolen og i den sammenhæng beskrives et konkret redskab, der kan understøtte peer feedback-processen for både elever og lærere. Det er et brætspil, tekstfeedbackspillet, der er udviklet på Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet. Spillet er udviklet med universitetsstuderende som målgruppe, men det afprøves i øjeblikket på Espergærde Gymnasium og HF over flere forløb, ligesom det også er blevet brugt som et indslag i undervisningen på enkelte andre gymnasier.

Eksternt link →

Titel: Peer feedback i gymnasiet – fokus på elevernes skriveprocesser
Forfatter: Tine Wirenfelt Jensen, Trine Juul, Mads Lund Jensen & Gry Sandholm Jensen
Institution: Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet