Denne artikel præsenterer et studie af elevskrivning i det gymnasiale religionsfag. Studiet indgår i et større, kollektivt forskningsprojekt, Faglighed og Skriftlighed, som er finansieret  af Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation 2010-2014. I artiklens første del præsenteres projektet og de analysebegreber og analysemodeller som danner grundlag for artiklens analyse. I anden del undersøges 3.g-eleven Marias projektopgave i religion med særligt fokus på skriveidentitet og skriveidentifikationer.

Download PDF → Eksternt link →

Fakta

Titel: Skriveidentifikationer i religionsfaget - Et delstudie i forskningsprojektet Faglighed og Skriftlighed
Forfatter: Peter Hobel & Ellen Krogh
Institution: Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse: I: Skriv! Les! 1 (red.: Matre, Synnøve; Atle Skaftun), s. 45-63
Genre: Paper til fremlæggelse
Omfang: 19
Årstal: 2012