Inspirationsrapporten Sundere kantiner på gymnasier bygger på 14 gymnasiekantiners erfaringer fra deres deltagelse i forskningsprojektet en go’ Bgym’ (en god begyndelse på gymnasiet) i skoleåret 2016/2017, som har fremme af gymnasieelevers trivsel som det overordnede formål. Rapporten giver konkrete eksempler på, hvad kantinepersonalet har påpeget som både godt og udfordrende ved at arbejde med at skabe en sundere kantine i forbindelse med deres deltagelse i en go’ Bgym’s kantineindsats. Dernæst følger en opsummering af gode råd til at komme i gang med at skabe en sundere kantine på gymnasiet.

Download PDF →

Titel: Sundere kantiner på gymnasier
Forfatter: Katrine Sidenius Duus, Katrine Rich Madsen & Rikke Fredenslund Krølner
Institution: Center for Interventionsforskning, Statens Institut for Folkesundhed, Syddansk Universitet