Temapublikationen Videre i uddannelsessystemet – fra de gymnasiale uddannelser giver et samlet billede af, hvor hurtigt studenterne kommer i gang med en anden uddannelse, hvilke uddannelser de fuldfører, og hvem der ikke får en anden uddannelse. Desuden undersøges placeringen på arbejdsmarkedet for de færdiguddannede og dem uden anden uddannelse. Studenter fra de erhvervsgymnasiale uddannelser er første gang med i en publikation på dette detaljeringsniveau. Publikationen besvarer naturligvis ikke alle spørgsmål omkring studenternes vej videre i uddannelsessystemet, men der er mulighed for, på ad hoc basis, at lave andre og mere detaljerede analyser ved at inddrage data fra andre statistikområder.

Titel: Videre i uddannelsessystemet - fra de gymnasiale uddannelser
Forfatter: Mette Skak-Nielsen & Nuri Peker