Magasin #2
De skriver og skriver. Skriftligheden risikerer at drukne i ord. Færre afleveringer og tid til at lære af skriveprocessen, lyder nogle af rådene.
Udgivet
1/3/2014
Indhold
Innovation
Hvad er vigtigere end hvordan
”Eleverne bliver ikke innovative af at have gennemført traditionel undervisning og så svare på en post it-note i stedet for at række fingeren op.”
Interview med Peter Hobel.
Skriftlighed
Når skriftlighed drukner i ord
De skriver og skriver, og alligevel ser gymnasieelever ofte først meningen med skolernes udbredte skriftlighed kort før studentereksamen.
Interview med Ellen Krogh.
Skriftlighed og dansk
Genrer skal åbne for skrivning - ikke begrænse
Interview med Anke Piekut.
Skriftlighed og matematik
Nye opgavegenrer giver nye læringsmuligheder
Interview med Steffen M. Iversen.
Skriftlighed og tysk
”En helt anden måde at skrive på!”
Interview med Karen Sonne Jakobsen.
Mangfoldighed
Hvor langt skal vi gå?
Det er ikke alle elever på hf og VUC, der lever op til idealet om en hf-elev. Det kan man enten slå dem i hovedet med eller indrette undervisningen efter.
Interview med Steen Beck.
Evidens
Gymnasier får øjnene op for evidens
Hvad er den vigtigste faktor for elevers læring? Den evidensbaserede forskning giver svar, der kan styrke gymnasielæreres undervisning.
Interview med Lars Qvortrup.
Tidligere magasiner
Alle
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.