Magasin #2

De skriver og skriver. Skriftligheden risikerer at drukne i ord. Færre afleveringer og tid til at lære af skriveprocessen, lyder nogle af rådene.

Udgivet
1/3/2014
Indhold
Innovation

Hvad er vigtigere end hvordan

”Eleverne bliver ikke innovative af at have gennemført traditionel undervisning og så svare på en post it-note i stedet for at række fingeren op.”
Interview med Peter Hobel.
Skriftlighed

Når skriftlighed drukner i ord

De skriver og skriver, og alligevel ser gymnasieelever ofte først meningen med skolernes udbredte skriftlighed kort før studentereksamen.
Interview med Ellen Krogh.
Skriftlighed og dansk

Genrer skal åbne for skrivning - ikke begrænse

Interview med Anke Piekut.
Skriftlighed og matematik

Nye opgavegenrer giver nye læringsmuligheder

Interview med Steffen M. Iversen.
Skriftlighed og tysk

”En helt anden måde at skrive på!”

Interview med Karen Sonne Jakobsen.
Mangfoldighed

Hvor langt skal vi gå?

Det er ikke alle elever på hf og VUC, der lever op til idealet om en hf-elev. Det kan man enten slå dem i hovedet med eller indrette undervisningen efter.
Interview med Steen Beck.
Evidens

Gymnasier får øjnene op for evidens

Hvad er den vigtigste faktor for elevers læring? Den evidensbaserede forskning giver svar, der kan styrke gymnasielæreres undervisning.
Interview med Lars Qvortrup.
Magasin #34

Magasin #34

Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33

Magasin #33

Gambling Ny reform - karakterkrav

Læs desuden om
Gambling Ny reform - karakterkrav
Magasin #32

Magasin #32

Sprog Uddannelsesvalg Gruppearbejde

Læs desuden om
Sprog Uddannelsesvalg Gruppearbejde
Magasin #31

Magasin #31

Grøn litteraturhistorie Trivsel Vrede Grammatikundervisning Kunstig intelligens

Læs desuden om
Grøn litteraturhistorie Trivsel Vrede Grammatikundervisning Kunstig intelligens