Gymnasieforskning
Gymnasieforsknings logo
MAGASIN
AKTUELT
FORSKNINGSDATABASE
PODCAST
OM OS
Min Profil
Min Profil
Kategorier
Humaniora og samfundsfag
Merkantile fag
Praktisk-æstetiske fag
Sprogfag
STEM-fag
Uddannelse og samfund
Almen didaktik og pædagogik
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Unge og uddannelse
Forskningsartikler
Alle
Efter publiceringsdato
Fra universitetskandidat til gymnasielærer : En Bourdieu-inspireret analyse af lærersocialisering gennem det gymnasiale pædagogikum
Uddannelse til erhvervsskolelærer en diplomuddannelse i et spændingsfelt mellem erhvervsrettet efteruddannelse, voksenuddannelse og professionsrettet videreuddannelse
Den uendelige historie om Den Kolde Krig
Factfulness og almendannelse i praksis
De uappetitligste fyre : Homoseksuelle mænd i Københavns dagblade, ca. 1900
Faglighed i gymnasiet - Engelsk : DelForskningsrapport 5
Tilblivelsen af eliteidrætslovene i 1984 og 2004
Veje til verdensborgerskab - Global dannelse i gymnasiet
Folkeafstemningerne i 1920 og selvbestemmelsesretten i dag : Det regionale krigsberedskab under Den Kolde Krig (redaktionsfejl)
Alkohol blandt gymnasie- og erhvervsskoleelever, alkoholvaner, alkoholkultur og trivsel
Naturvidenskabens bidrag til almendannelsen
Om den fjerde og sidste bog i serien I: Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning : detektion, diagnosticering og intervention
Almen studieforberedelse og innovativ kompetence: En undersøgelse af 1.g’eres brug af skrivning som medie til innovation i fagligt samspil
Prøver med 24 timers forberedelse
Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning : – detektion, diagnosticering og intervention
Gymnasiale veje og vildveje : et essay om gymnasieskolen 1974-2024
Makker-feedback som et redskab til at øge elevernes motivation i idrætsundervisningen
Undersøgelser af fag i et fagdidaktisk perspektiv
Kommunikationsformer som didaktisk kategori
Rapport for 'forsøg med læring i bevægelse'
Rekruttering & Fastholdelse - Region hovedstaden, rapport om gymnasier med skæv elevsammensætning og vigende søgning
Didaktiske perspektiver på Computational Thinking i gymnasieundervisningen
Folkedrab og vanskelig viden i historieundervisningen
Lektionssystemet Lectio som motivationsteknologi for gymnasieelever : Hvordan bliver gymnasieelever påvirket af Lectios data om karakterer, fravær og afleveringer?
Samfundsfag i Danmark : Et overblik
Next