Magasin #22

Tilbage efter corona. Hvad betyder det for undervisning, læring og dannelse at vi igen kan være fysisk sammen – i klasselokalet, på skolen og til fester.

Udgivet
1/4/2021
Indhold
Tilbage efter corona

De usynlige gevinster

I klasseværelset sker der flere usynlige processer, som hjælper læringen på vej, uden nogen lægger mærke til det.
Interview med Theresa Schilhab.
Tilbage efter corona

Fester og druk

De unges vilde fester har ligget i dvale. Nu er de på vej tilbage, og dermed er der åbnet for en dannelse, som er svær at læse sig til.
Interview med Lars-Henrik Schmidt og Torsten Kolind.
Tilbage efter corona

Relationer

Din relation til eleverne har stor indflydelse på deres læring, og hvordan de klarer sig både nu og senere i livet.
nterview med Louise Klinge og Rudi Lauridsen.
Feedback

Elever vil have præcision

Elever efterspørger præcis og individuel i feedback på deres skriftlige afleveringer.
Interview med Lisbeth Birch Jensen og Lars Hansen.
Vejledning

Øg den sociale retfærdighed

Der er stor forskel på, hvilke vejledningsaktiviteter man sætter i søen for at øge den sociale retfærdighed
Interview med Laura Cordes Felby.
KOntroversielle emner

Mulighed for læring

Giver læreren rum for elevers rabiate synspunkter, er de et godt udgangspunkt for læring og en mulighed for at nuancere elevers kontroversielle synspunkter.
Interview med Karin Flensner og Katarina Blennow.
Magasin #34

Magasin #34

Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33

Magasin #33

Gambling Ny reform - karakterkrav

Læs desuden om
Gambling Ny reform - karakterkrav
Magasin #32

Magasin #32

Sprog Uddannelsesvalg Gruppearbejde

Læs desuden om
Sprog Uddannelsesvalg Gruppearbejde
Magasin #31

Magasin #31

Grøn litteraturhistorie Trivsel Vrede Grammatikundervisning Kunstig intelligens

Læs desuden om
Grøn litteraturhistorie Trivsel Vrede Grammatikundervisning Kunstig intelligens