Magasin #22
Tilbage efter corona. Hvad betyder det for undervisning, læring og dannelse at vi igen kan være fysisk sammen – i klasselokalet, på skolen og til fester.
Udgivet
1/4/2021
Indhold
Tilbage efter corona
De usynlige gevinster
I klasseværelset sker der flere usynlige processer, som hjælper læringen på vej, uden nogen lægger mærke til det.
Interview med Theresa Schilhab.
Tilbage efter corona
Fester og druk
De unges vilde fester har ligget i dvale. Nu er de på vej tilbage, og dermed er der åbnet for en dannelse, som er svær at læse sig til.
Interview med Lars-Henrik Schmidt og Torsten Kolind.
Tilbage efter corona
Relationer
Din relation til eleverne har stor indflydelse på deres læring, og hvordan de klarer sig både nu og senere i livet.
nterview med Louise Klinge og Rudi Lauridsen.
Feedback
Elever vil have præcision
Elever efterspørger præcis og individuel i feedback på deres skriftlige afleveringer.
Interview med Lisbeth Birch Jensen og Lars Hansen.
Vejledning
Øg den sociale retfærdighed
Der er stor forskel på, hvilke vejledningsaktiviteter man sætter i søen for at øge den sociale retfærdighed
Interview med Laura Cordes Felby.
KOntroversielle emner
Mulighed for læring
Giver læreren rum for elevers rabiate synspunkter, er de et godt udgangspunkt for læring og en mulighed for at nuancere elevers kontroversielle synspunkter.
Interview med Karin Flensner og Katarina Blennow.
Tidligere magasiner
Alle
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.