Magasin #25

Faglige fællesskaber og forskelligheder – det starter i fagene. Hvordan skaber vi fællesskaber for alle elever gennem vores undervisning?

Udgivet
1/4/2022
Indhold
Faglige fællesskaber og forskelle

Undervisningen åbner fællesskaber

Undervisningen er nøglen til at give alle elever lige muligheder for at deltage, lære, udvikle sig og blive dannede.
Interview med Lotte Hedegaard-Sørensen.
Faglige fællesskaber og forskelle

Luk gymnasiefremmede ind i science

Projektet ’Mønsterbrydende Science’ har identificeret nogle af de forhindringer, der gør det svært for gymnasiefremmede at følge med i fagene.
Interview med Heidi Christina Larsen og Esben Nedenskov Petersen.
Faglige fællesskaber og forskelle

Fællesskabet er svært for unge efter corona

De ældste elever i grundskolen har brug for at træne især de faglige og sociale fællesskaber efter to års coronapandemi med nedlukninger og bekymringer.
Interview med Ane Qvortrup.
Tosprogede i gymnasiet

Lad elever tale deres sprog

Flersprogede elever bliver ikke dårligere til sprog og fag, når de taler deres første sprog i timerne. Tværtimod.
Interview med Christina Hedman.
Medskabelse

Elevers egne værker giver ny dimension

Når elever selv skaber værker, der er afledt af store litterære værker, giver det flere lag til forståelsen og fortolkningen.
Interview med Esben Dalsgaard.
Faglig udvikling

Lærerne skal selv ville det

I udviklingsprojektet ‘Verdensmål som fagmål’ er bæredygtighed en skal-opgave. Samtidig skal lærerne tage egne initiativer og gøre udviklingen til deres.
Interview med Agnete Fog, Katrine Nørskov Werngreen, Søren Jan Rasmussen og Torben Spanget Christensen.
Magasin #34

Magasin #34

Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33

Magasin #33

Gambling Ny reform - karakterkrav

Læs desuden om
Gambling Ny reform - karakterkrav
Magasin #32

Magasin #32

Sprog Uddannelsesvalg Gruppearbejde

Læs desuden om
Sprog Uddannelsesvalg Gruppearbejde
Magasin #31

Magasin #31

Grøn litteraturhistorie Trivsel Vrede Grammatikundervisning Kunstig intelligens

Læs desuden om
Grøn litteraturhistorie Trivsel Vrede Grammatikundervisning Kunstig intelligens