Magasin #3

Indbyggede dilemmaer og paradokser kan gøre det tværfaglige arbejde til lidt af en udfordring, for både elever, lærere og fag. Fokus på ti års tværfaglig tango.

Udgivet
1/10/2014
Indhold
Fagligt samspil

Ti års tværfaglig tango

Indbyggede dilemmaer og paradokser kan gør det tværfaglige arbejde til lidt af en udfordring, for både elever, lærere og fag.
Interview med Tina Høegh og Marie Ryberg.
Innovation

Ud i virkeligheden – innovationsfremmende undervisning.

Udvikling af elevers innovative kompetencer behøver ikke ske på bekostning af fagligheden. Forsker har fulgt projektet Gymnasiet Tænkt Forfra.
Interview med Jan Alexis Nielsen.
Innovation

Innovativ eksamen i rugbrød

Fem gymnasieklasser afprøver nye eksamensformer, som tager højde for, at eleverne også måles på deres evner til at bruge den faglige viden innovativt.
Interview med Jan Alexis Nielsen.
Ledelsesgab

Trækker vi i samme retning?

Der er et stort gab mellem, hvordan rektorer mener, at de leder, og hvordan medarbejdere oplever det. Det har betydning for både lærere og elevers præstationer.
Interview med Christian Bøtcher Jacobsen.
Evaluering

Evaluering: fra monster til mening

Evalueringer kan afsløre de blinde pletter, som selv erfarne lærer har om effekten af egen undervisning.
Interview med Torben Spanget Christensen.
Magasin #34

Magasin #34

Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33

Magasin #33

Gambling Ny reform - karakterkrav

Læs desuden om
Gambling Ny reform - karakterkrav
Magasin #32

Magasin #32

Sprog Uddannelsesvalg Gruppearbejde

Læs desuden om
Sprog Uddannelsesvalg Gruppearbejde
Magasin #31

Magasin #31

Grøn litteraturhistorie Trivsel Vrede Grammatikundervisning Kunstig intelligens

Læs desuden om
Grøn litteraturhistorie Trivsel Vrede Grammatikundervisning Kunstig intelligens