Magasin #3
Indbyggede dilemmaer og paradokser kan gøre det tværfaglige arbejde til lidt af en udfordring, for både elever, lærere og fag. Fokus på ti års tværfaglig tango.
Udgivet
1/10/2014
Indhold
Fagligt samspil
Ti års tværfaglig tango
Indbyggede dilemmaer og paradokser kan gør det tværfaglige arbejde til lidt af en udfordring, for både elever, lærere og fag.
Interview med Tina Høegh og Marie Ryberg.
Innovation
Ud i virkeligheden – innovationsfremmende undervisning.
Udvikling af elevers innovative kompetencer behøver ikke ske på bekostning af fagligheden. Forsker har fulgt projektet Gymnasiet Tænkt Forfra.
Interview med Jan Alexis Nielsen.
Innovation
Innovativ eksamen i rugbrød
Fem gymnasieklasser afprøver nye eksamensformer, som tager højde for, at eleverne også måles på deres evner til at bruge den faglige viden innovativt.
Interview med Jan Alexis Nielsen.
Ledelsesgab
Trækker vi i samme retning?
Der er et stort gab mellem, hvordan rektorer mener, at de leder, og hvordan medarbejdere oplever det. Det har betydning for både lærere og elevers præstationer.
Interview med Christian Bøtcher Jacobsen.
Evaluering
Evaluering: fra monster til mening
Evalueringer kan afsløre de blinde pletter, som selv erfarne lærer har om effekten af egen undervisning.
Interview med Torben Spanget Christensen.
Tidligere magasiner
Alle
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.