Magasin #4

Klasseledelse og lærer-elev relationer: Find din personlige stil, men der er ikke frit valg på alle hylder. Nogle typer af adfærd og kontakt er bedre end andre.

Udgivet
1/5/2015
Indhold
Klasseledelse

Succes- fulde lærere er venlige og tager styringen

Lærere, som tager styringen i klassen og skaber god kontakt til eleverne, har stor chance for at motivere elever til at lære meget.
Interview med Theo Wubbels.
Klasseledelse

Hollandsk klasseledelse giver f lere nuancer

Den hollandske version af klasseledelse er mere nuanceret end den amerikanske, der dominerer i Danmark, forklarer ph.d Dorte Ågård.
Interview med Dorte Ågård.
Karakterkrav

Karakterkrav: Debatten mangler de unges perspektiv

Før diskuterede vi, hvordan flest muligt kunne få en uddannelse. Nu snakker vi om, hvem der skal have adgang.
Interview med Camilla Hutters.
Kollegial ledelse

Udviklingen ligger i konflikterne

Mange gymnasielærere leder deres kolleger. En del af dem forsøger at undgå konflikter, men det er en skam, for konflikterne giver mulighed for faglig udvikling.
Interview med Peter Henrik Raae.
Feedback

Læring uden feedback er som squash uden vægge

Feedback fremmer læring, og de generelle feedbackspørgsmål hjælper os godt på vej. Men vi skal dybere ned i de enkelte fag. Fokus på feedback i dansk.
Interview med Vibeke Christensen.
Magasin #34

Magasin #34

Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33

Magasin #33

Gambling Ny reform - karakterkrav

Læs desuden om
Gambling Ny reform - karakterkrav
Magasin #32

Magasin #32

Sprog Uddannelsesvalg Gruppearbejde

Læs desuden om
Sprog Uddannelsesvalg Gruppearbejde
Magasin #31

Magasin #31

Grøn litteraturhistorie Trivsel Vrede Grammatikundervisning Kunstig intelligens

Læs desuden om
Grøn litteraturhistorie Trivsel Vrede Grammatikundervisning Kunstig intelligens