Forskningsdatabase
Abstract

Kritikere af gymnasiereformen fra 2005 mener fejlagtigt, at reformen er årsagen til de aktuelle problemer, men de skal i stedet findes i et komplekst samspil af faktorer: På den ene side en udvikling blandt de unge - ændring i deres syn på skolen, deres medieforbrug og en stigende psykisk skrøbelighed; på den anden side en udvikling af undervisningen, især indførelsen af bærbare computere og en efterfølgende svækkelse af såvel klasseledelse som kontakt mellem lærer og elever.

Fakta
Titel
Drop ansvar for egen læring
Forfatter(e)
Dorte Ågård
Udgiver
Weekendavisen
Udgivelse
Weekendavisen, 11.11.2011
Genre
Formidling
Omfang, antal sider
1
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.