Kritikere af gymnasiereformen fra 2005 mener fejlagtigt, at reformen er årsagen til de aktuelle problemer, men de skal i stedet findes i et komplekst samspil af faktorer: På den ene side en udvikling blandt de unge – ændring i deres syn på skolen, deres medieforbrug og en stigende psykisk skrøbelighed; på den anden side en udvikling af undervisningen, især indførelsen af bærbare computere og en efterfølgende svækkelse af såvel klasseledelse som kontakt mellem lærer og elever.
Drop ansvar for egen læring
Fakta
Titel: Drop ansvar for egen læring
Forfatter: Dorte Ågård
Institution: Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aahus Universitet
Udgivelse: Weekendavisen, 11.11.2011
Genre: Forskningssartikel
Omfang: 1
Årstal: 2011
Forfatter: Dorte Ågård
Institution: Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aahus Universitet
Udgivelse: Weekendavisen, 11.11.2011
Genre: Forskningssartikel
Omfang: 1
Årstal: 2011