Forskningsdatabase
Abstract

The authors adress a number of inter-related issues in learning theories, learning designs, implementation and sustainability of e-learning communities and collaborative issues including collaborative dialogue and theories of communication. As researchers and practitioners (i.e. people who are actively involved in design, implementation and delivery of networked e-learning and who carry out critical research within that practice domain) – the authors intend to present three papers based on three critical case studies. The three cases (carried out and researched by each of the authors) describe and illustrate different ways/models of incorporating digital technology in learning designs.

Fakta
Titel
E-Learning Concepts in Higher Education
Forfatter(e)
Elsebeth Korsgaard Sørensen, Helle Mathiasen og Christian Dalsgaard
Udgiver
Institut for Informations- og Medievidenskab, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2009

Seneste magasin

Magasin #35

Magasin #35

 er ude nu

Har eleverne ændret sig? Vi undersøger nogle af de nye tendenser, der pibler frem blandt eleverne og tegner fire portrætter.

Læs desuden om
Tordenskjolds soldater. Er det altid de samme, der bliver hørt? Sådan styrker du mundtlighed i sprogfagene Tv-serier og undervisning i køn og diversitet
Magasin #34
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.