Forskningsdatabase
Abstract

Formålet med denne undersøgelse er at belyse danske gymnasieelevers engagement og udbytte ved besøg på et science center med fokus på kønsforskelle. Hvilke temaer tiltrækkes eleverne af og hvilke betingelser (herunder opstillingskarakteristika) skal der til, for at oplevelsen bliver udbytterig henholdsvist affektivt og kognitivt? Resultater og analyser vil kunne bruges af opstillingsudviklere på centrene samt af lærere, der planlægger besøg med en klasse på et science center. Endvidere vil de kunne give naturfagslærere inspiration i planlægning og udførelse af eksperimenter på skolerne.

Fakta
Titel
1.g-elever på et science center
Forfatter(e)
Nana Quistgaard
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
245
Udgivelsesår
2006

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.