Udbredelsen af internettet og den øgede digitalisering præger i dag udviklingen inden for it-støttet læring. E-læringssystemer, digitale biblioteker, læringsobjekter og senest social software i form af weblogs og wikier har de senere år domineret initiativerne inden for it-støttet læring i uddannelsesverdenen. Sigtet med denne afhandling er at kvalificere diskussionen og udviklingen af it til understøttelse af læring.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Åbne læringsressourcer – mod en sociokulturel teori om læringsressourcer
Forfatter(e)
Christian Dalsgaard
Udgiver
Institut for Informations- og Medievidenskab, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
293
Udgivelsesår
2007
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.