Forskningsdatabase
Abstract

Jeg vil i denne artikel forsøge at beskrive det, som jeg betragter som nutidens dilemma i billedkunstfaget: Billedkunstens mangfoldighed og nødvendige frihed versus målrettet, effektiv undervisning. Jeg vil dertil beskrive faget ud fra de involverede grupper: billedkunstlærerne, gymnasieeleverne og andre mennesker, som ikke direkte er involveret i billedkunstundervisning. Her bliver jeg nødt til at være ret grov i mine beskrivelser for at gøre min pointe klar.

Fakta
Titel
Billedkunst i gymnasiet
Forfatter(e)
Marten Tiemensma
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2000 (3)
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2000

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.