Forskningsdatabase
Abstract

Artiklen diskuterer de udfordringer, naturfagene har i ungdomsuddannelserne, i forhold til den kultur, børn og unge lever og vokser op i. På den ene side er der naturfagenes kultur og traditioner, og på den anden de kulturelle træk knyttet til moderniteten.

Fakta
Titel
Børne- og ungdomskultur og naturfaglige uddannelser
Forfatter(e)
Lars Ulriksen
Udgiver
Uddannelsesstyrelsen
Udgivelse
I: Inspiration til fremtidens naturfaglige uddannelse, Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie nr. 8 – 2003
Genre
Bidrag til antologi
Omfang, antal sider
33
Udgivelsesår
2003

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.