Forskningsdatabase
Abstract

Rapporten beskriver danskundervisningen i en 1.g matematisk skoleåret 2001/2002 på Amtsgymnasiet i Roskilde. Rapporten er bygget op således at der i Hæfte 1 præsenteres en række teoritilgange der kan virke igangsættende og inspirerende hvis man vil reflektere over sin undervisningspraksis, eller hvis man som lærergruppe vil nedsætte en studiekreds. Hæfte 2 omhandler selve projektet og de observationer og konklusioner man kan drage ud fra forløbet. Der er løbende henvisninger mellem de to hæfter så man kan se hvordan teorien reflekteres i praksis og omvendt.

Fakta
Titel
De Mange Måder: Om mål og differentiering i gymnasiets danskfag, Hæfte 2 - Praksis
Forfatter(e)
Gitte Holten Ingerslev et al.
Udgiver
Uddannelsesstyrelsen
Udgivelse
Udviklingsprogrammet for fremtidens ungdomsuddannelser 2004, Hæfte nr. 52b
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
66
Udgivelsesår
2004

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.