Kommunikativ kompetence er stadig et uomgængeligt mål for sprogfagene, men læreplanerne forlanger mere: Sprogfagene er desuden videns- og kulturfag, og kommunikativ kompetence er således ikke nok – og vel heller ikke tilstrækkelig interessant for de fleste elever. For at være interessante i samspil skal sprogfagene ikke bare være med til at udvikle kompetence, når det gælder sprog, viden og kultur. De skal også udvikle interkulturel kommunikativ kompetence.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Den sproglige udfordring – kernen i fagsamspil?
Forfatter(e)
Anne Jensen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaberne, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik (72), 2008, 213- 233
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
20
Udgivelsesår
2008
Sprogfag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.