Forskningsdatabase
Abstract

Kommunikativ kompetence er stadig et uomgængeligt mål for sprogfagene, men læreplanerne forlanger mere: Sprogfagene er desuden videns- og kulturfag, og kommunikativ kompetence er således ikke nok – og vel heller ikke tilstrækkelig interessant for de fleste elever. For at være interessante i samspil skal sprogfagene ikke bare være med til at udvikle kompetence, når det gælder sprog, viden og kultur. De skal også udvikle interkulturel kommunikativ kompetence.

Fakta
Titel
Den sproglige udfordring – kernen i fagsamspil?
Forfatter(e)
Anne Jensen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaberne, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik (72), 2008, 213- 233
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
20
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.