Forskningsdatabase
Abstract

Rapporten samler op på de erfaringer, der er gjort på de udvalgte skoler, der i skoleåret 2002-2003 var tilknyttet udviklingsprojektet ”Det virtuelle gymnasium”. Rapporten undersøger følgende spørgsmål: Hvordan påvirker det undervisningen, at en del af den foregår via internettet? Hvordan påvirker det fagene og elevernes kompetenceudvikling, at det virtuelle kommer til at spille en større rolle? Hvordan administreres virtualiteten i praksis? Hvordan vil skolen undersøge og evaluere effekterne af forsøget?

Fakta
Titel
Det virtuelle gymnasium, rapport 2 - et følgeforskningsprojekt 2002-2004
Forfatter(e)
Helle Mathiasen og Claus Gregersen
Udgiver
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
131
Udgivelsesår
2004

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.