Denne sidste af tre faglige rapporter fokuserer derfor på at opstille strategier og løsningsmodeller for organisation og IT i Det Virtuelle Gymnasium. Rapporten behandler problemstillinger og opstiller løsningsforslag, der relaterer sig til en gymnasieskoles organisatoriske udvikling hen imod Det Virtuelle Gymnasium. Det drejer sig om ledelse og kultur, lærersamarbejde og kompetenceudvikling samt IT og bygningsforhold. I arbejdet med at opstille succeskriterier for en vellykket skoleudvikling er der gennemført interviews med rektorerne på fire skoler, som på forskellig vis har arbejdet indgående med at integrere IT eller ny pædagogik i undervisningen. Det drejer sig om Dronninglund Gymnasium og HF, Bornholms Amts-gymnasium, Holstebro Gymnasium og HF samt Aalborg Studenterkursus. Rapporten er udarbejdet af Strategisk Netværk. Carl Bro as, fagkonsulent Orla Møller samt uddannelseschef Leo Højsholt-Poulsen, UNI-C, har bidraget med datamateriale og anden form for dokumentation, som er anvendt i forbindelse med udarbejdelsen af visse afsnit i rapportens kapitel vedrørende IT og bygningsforhold.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Det virtuelle gymnasium, rapport 3 - et følgeforskningsprojekt 2002-2004
Forfatter(e)
Helle Mathiasen og Claus Gregersen
Udgiver
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet
Udgivelse
Uddannelsesstyrelsen
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
44
Udgivelsesår
2002-2004
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.