Forskningsdatabase
Abstract

The authors adress a number of inter-related issues in learning theories, learning designs, implementation and sustainability of e-learning communities and collaborative issues including collaborative dialogue and theories of communication. As researchers and practitioners (i.e. people who are actively involved in design, implementation and delivery of networked e-learning and who carry out critical research within that practice domain) – the authors intend to present three papers based on three critical case studies. The three cases (carried out and researched by each of the authors) describe and illustrate different ways/models of incorporating digital technology in learning designs.

Fakta
Titel
E-Learning Concepts in Higher Education
Forfatter(e)
Elsebeth Korsgaard Sørensen, Helle Mathiasen og Christian Dalsgaard
Udgiver
Institut for Informations- og Medievidenskab, Aarhus Universitet
Udgivelse
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2009

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.