"Med nærværende rapport præsenterer Rambøll Management resultaterne fra en undersøgelse om efteruddannelsespraksis på gymnasieinstitutionerne gennemført for Undervisningsministeriet. Rapporten har følgende primære formål: At undersøge gymnasieinstitutionernes praksis omkring tilrettelæggelsen af efteruddannelsesaktiviteterne, herunder at belyse i hvilket omfang om med hvilke midler efteruddannelsen tilrettelægges ud fra strategiske udviklingshensyn. Rambøll Management gennemførte i efteråret 2005 en spørgeskemabaseret undersøgelse af gymnasieinstitutionernes praksis omkring efteruddannelsen af lærere og ledere. Spørgeskemaet belyste forskellige elementer omkring praksis, herunder økonomi, emner for efteruddannelse, praksis omkring udvælgelse af lærere til efteruddannelse, efteruddannelsesbehov mv. I forlængelse af spørgeskemaundersøgelsen fra efteråret 2005 har Rambøll Management gennemført en opfølgende spørgeskemaundersøgelse af gymnasieinstitutionernes praksis omkring efteruddannelsen af lærere og ledere. Fokus her var ligeledes på økonomi, samt på hvor strategiske gymnasieinstitutionerne er i tilrettelæggelsen af deres efteruddannelsesaktiviteter. Undersøgelsen inkluderende endvidere casestudie af seks institutioner. Casestudierne havde til formål yderligere at belyse praksis omkring tilrettelæggelsen af efteruddannelse på gymnasieinstitutionerne."
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Efteruddannelse i forbindelse med gymnasiereformen
Forfatter(e)
Rambøll Management
Udgiver
Rambøll Management for Undervisningsministeriet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
68
Udgivelsesår
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.