Forskningsdatabase
Abstract

Evalueringen af engelsk i gymnasiale uddannelser afdækker og vurderer elevernes afgangsniveau i engelsk på tværs af de treårige gymnasiale uddannelser og belyser de treårige gymnasiale uddannelsers arbejde med kvalitetssikring og kvalitetsudvikling af faget engelsk. Evalueringen blev sat i gang i af Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) i efteråret 2003 og omfatter de treårige gymnasiale uddannelser i Danmark, dvs.: Uddannelsen til studentereksamen (stx) Uddannelsen til højere handelseksamen (hhx) Uddannelsen til højere teknisk eksamen (htx).

Fakta
Titel
Engelsk i gymnasiale uddannelser
Forfatter(e)
Rikke Kirkeskov Sørup
Udgiver
Danmarks Evalueringsinstitut
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
112
Udgivelsesår
2004

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.