Forskningsdatabase
Abstract

Denne evaluering er foretaget inden for de første seks måneder af ‘den ny hf’. Den betegner derved et øjebliksbillede af en implementeringsproces. Det er vigtigt at holde sig for øje, for det blev tydeligt under kontakten med skolerne, at lærere og ledere parallelt med udmøntningen af reformen lærte nyt. Dette aspekt er underbelyst i denne rapport. Den giver alene et billede af, hvordan arbejdet med at konkretisere reformens strukturer og intentioner så ud i en begrænset periode – og den lægger endog vægten på de punkter, hvor dette arbejde forekommer vanskeligst.

Fakta
Titel
Evaluering af nydannelserne på det to-årige hf
Forfatter(e)
Peter Henrik Raae, Torben Spanget Christensen og Elsebeth Lauridsen
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 58, s. 99-162
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
64
Udgivelsesår
2006

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.