Forskningsdatabase
Abstract

I denne artikel tages der udgangspunkt i nogle overvejelser i forhold til danskundervisningens klassikerlæsning i almindelighed og ”De røde Skoe” i særdeleshed, og der præsenteres en analyse af det morbide eventyr, som bør kunne interessere psykoanalytisk indstillede gemytter med baggrund i danskfaget.

Fakta
Titel
Eventyrlig undervisning
Forfatter(e)
Steen Beck
Udgiver
Syddansk Universitet Institut for Kulturvidenskaber
Udgivelse
Gymnasiepædagogik 110 s. 157-179
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
21
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.