Rapporten her omhandler engelskfaget specifikt. Indholdet er baseret på arbejdet i ekspertudvalget sammensat af lektor Ida Klitgård (formand), Institut for Kommunikation og Humanistisk Videnskab, Roskilde Universitet, lektor Kim Ebensgaard Jensen, Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, Københavns Universitet, udviklingschef Julie Rørdam Thom, Rysensteen Gymnasium, lektor Mette Grønvold, Egedal Gymnasium og HF, førsteamanuensis Lisbeth M. Brevik, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo, Norge, og universitetsadjunkt Emil Tyberg, Institutionen för språk, Linnéuniversitetet, Sverige. Udvalgets arbejde er blevet faciliteret af postdoc Sanne Larsen, Københavns Universitet, og professor Ane Qvortrup, Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet. Udvalget har arbejdet fra december 2018 og afsluttet sit arbejde 29. marts 2019, og rapporten her er i sidste del af perioden forfattet af Sanne Larsen, Ane Qvortrup og Ida Klitgård.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Faglighed i gymnasiet - Engelsk : DelForskningsrapport 5
Forfatter(e)
Sanne Larsen, Ane Qvortrup,Ida Klitgård,Kim Ebensgaard Jensen, Julie Rørdam Thom, Mette Grønvold,Lisbeth M. Brevik, Emil Tyberg,
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
147
Udgivelsesår
2019
Sprogfag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.