Forskningsdatabase
Abstract

I dette særnummer af Gympæd 2.0 om gymnasiereformen 2017 beskrives Institut for Kulturvidenskaber på Syddansk Universitet følgeforskningsprogram, som går i gang på 40 gymnasier. Lektor Ane Qvortrup leder programmet. Fokusområde: Skole- og kompetenceudvikling Ane Qvortrup og Peter Henrik Raae undersøger, dels hvordan skolerne møder kravene til teamene om samspil og progression, dels hvordan de praktiserer kontrol- eller opfølgning og omgås den læring, denne kan kaste af sig. Med henblik på fokus på flertydigheden i betegnelsen organisatorisk kapacitet i relation til implementering vil Qvortrup og Raae være særligt opmærksomme på måden hvorpå, kravene omsættes.

Fakta
Titel
Fokusområde: Skole- og kompetenceudvikling
Forfatter(e)
Ane Qvortrup og Peter Henrik Raae
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitets
Udgivelse
Gympæd 2.0 (17), s. 32-36
Genre
Artikel
Omfang, antal sider
5
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.