Denne rapports hovedspørgsmål er: Hvad kan motivere lærere til, hhv afholde dem fra, at indgå i forsøgsarbejde med henblik på at ændre deres undervisning? Hvorledes oplever lærere forsøgsarbejdet? Hvilke rammer har forsøgsarbejdet, og hvorledes kan disse forbedres? Hvilke potentialer indeholder forsøgsarbejde for lærer- og skoleudvikling? Svarene herpå har vi fundet hos lærere, som har deltaget i ministerielt godkendt forsøgsvirksomhed. Et oplagt sted at få oplysninger om læreres drivkræfter til at ændre deres undervisning, og om hvilke problemer og muligheder sådanne ændringer indebærer, er hos de lærere, som rent faktisk har arbejdet målrettet med at ændre deres praksis. Det er det denne rapport gør.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Forsøgsarbejde i gymnasiet
Forfatter(e)
Jens Dolin og Gitte Ingerslev
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 26
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
56
Udgivelsesår
2001
Udvikling, ledelse og lærerprofessionen
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.