Forskningsdatabase
Abstract

Claus Jessens kommentar til Jens Dolins artikel “Naturvidenskab efter gymnasiereformen– intentioner og resultater” i MONA, 2007(1): ”Fagligheden i frit fald!”, “Gymnasiereformen er et administrativt monster”, “Vi bruger uendelig tid til unødvendige møder i lærerteam”, “Undervisningen afbrydes uafladeligt af AT-forløb og andre ufaglige aktiviteter”. Sådan hører man ofte kolleger udtale sig om gymnasiereformen. Ironisk nok er netop de forhold som mange kolleger kritiserer ved reformen, faktisk nødvendige hvis naturfagsundervisningen skal være optimal – også set ud fra naturfagenes egen synsvinkel. Derfor er det en meget velplaceret og relevant analyse som Jens Dolin giver i sidste nummer af MONA. Jens Dolins oprindelige artikel kan læses her.

Fakta
Titel
Gymnasiereform og fysik – komplementære størrelser?
Forfatter(e)
Claus Jessen
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
MONA 2007 (3), s. 96-99
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
4
Udgivelsesår
2007

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.