Forskningsdatabase
Abstract

I artiklen “Gymnasiereformen og Galileis 3 revolutioner” beskriver Jens Højgaard Jensen (JHJ) krav til naturvidenskabsundervisningen i gymnasiet og spekulerer på om gymnasiereformen kan levere varen. Jeg er grundlæggende enig i den overordnede karakteristik af naturvidenskabelig dannelse som omfattende en viden om naturen og ikke mindst arbejdsmetoder og tænkemåder. Men jeg ser i artiklen en række beskrivelser af indholdet af gymnasiereformen og intentionerne hermed som jeg ikke er enig i. Jens Jensens oprindelige artikel kan læses her.

Fakta
Titel
Gymnasiereformen – hvilken vare er bestilt?
Forfatter(e)
Gert Hansen
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
MONA 2005 (2), s.104-106
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
3
Udgivelsesår
2005

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.