Gymnasiet tænkt forfra er et treårigt projekt, der involverer seks gymnasier (der repræsenterer stx, htx, hhx og hf) i Region Hovedstaden. Projektets formål er at arbejde med organiseringen og implementeringen af undervisningen på en måde, der understøtter, at de deltagende elever udvikler nye innovationskompetencer, et højere fagligt niveau samt større motivation og lyst til at lære. På hvert gymnasium deltager et team af lærere samt eleverne i én klasse, der i hele deres gymnasietid deltager i projektet. I dette resume gengives hovedkonklusionerne fra evalueringen efter 21 måneder i projektet. Den fulde evalueringsrapport er tilgængelig under titlen ”Midtvejsevaluering af Gymnasiet tænkt forfra - Projektets status efter de første 21 måneder i forhold til de opstillede succeskriterier”.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Hovedkonklusioner fra midtvejsevalueringen af Gymnasiet tænkt forfra
Forfatter(e)
Jan Alexis Nielsen
Udgiver
Institut for Naturfagsdidaktik, Københavns Universtet
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
7
Udgivelsesår
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.