Forskningsdatabase
Abstract

Gymnasiet tænkt forfra er et treårigt projekt, der involverer seks gymnasier (der repræsenterer stx, htx, hhx og hf) i Region Hovedstaden. Projektets formål er at arbejde med organiseringen og implementeringen af undervisningen på en måde, der understøtter, at de deltagende elever udvikler nye innovationskompetencer, et højere fagligt niveau samt større motivation og lyst til at lære. På hvert gymnasium deltager et team af lærere samt eleverne i én klasse, der i hele deres gymnasietid deltager i projektet. I dette resume gengives hovedkonklusionerne fra evalueringen efter 21 måneder i projektet. Den fulde evalueringsrapport er tilgængelig under titlen ”Midtvejsevaluering af Gymnasiet tænkt forfra - Projektets status efter de første 21 måneder i forhold til de opstillede succeskriterier”.

Fakta
Titel
Hovedkonklusioner fra midtvejsevalueringen af Gymnasiet tænkt forfra
Forfatter(e)
Jan Alexis Nielsen
Udgiver
Institut for Naturfagsdidaktik, Københavns Universtet
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
7
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.