Although several studies investigate the effects of school resources on student performance, these studies tend to focus more on intervention effect sizes than on their cost-effectiveness. Exploiting policy-induced variation in Denmark and using high-quality administrative data, we investigate the effects of a school intervention that introduces structured student career guidance in lower secondary school on upper secondary school admission. Disregarding the sunk-cost of implementation, the reform was cost-neutral. In a difference-in-difference framework we find that the reform increases admission to upper secondary school between 4.0-6.3 percentage points for immigrants, but shows at best small improvements for the native students.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Increasing the admission rate to upper secondary school: the case of lower secondary school student career guidance
Forfatter(e)
Anders Høst, Vibeke Myrup Jensen og Lisbeth Palmhøj Nielsen
Udgiver
Det Nationale Forskningscenter for Velfærd
Udgivelse
The Working Paper Series of The Danish National Centre for Social Research, 2012 (03)
Genre
Arbejdspapir
Omfang, antal sider
38
Udgivelsesår
2012
Uddannelse og samfund
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.