Forskningsdatabase
Abstract

The paper describes the progression of a learning experiment with high school students producing moblogs (mobile weblogs) outside of the school environment and focuses especially on the reflective aspects of the moblogs as an expression of the reflective practicum (Schön 1987, DESECO 2003). Through an analysis of my data I will centre my discussion around the value of this informal approach for learning purposes and discuss what kind of reflective competencies come into play here (Nesta Futurelab 2004a, 2004b). The theoretical framework for this article also draws on social learning theory (Lave & Wenger 1991, 2003).

Fakta
Titel
Informal learning with mobile devices - moblogging as learning resource?
Forfatter(e)
Mette Berth
Udgiver
DREAM, Syddansk Universitet/Department of Communication, Journalism and Computer Science, Roskilde University
Udgivelse
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
18
Udgivelsesår
2006

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.