The paper describes the progression of a learning experiment with high school students producing moblogs (mobile weblogs) outside of the school environment and focuses especially on the reflective aspects of the moblogs as an expression of the reflective practicum (Schön 1987, DESECO 2003). Through an analysis of my data I will centre my discussion around the value of this informal approach for learning purposes and discuss what kind of reflective competencies come into play here (Nesta Futurelab 2004a, 2004b). The theoretical framework for this article also draws on social learning theory (Lave & Wenger 1991, 2003).
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Informal learning with mobile devices - moblogging as learning resource?
Forfatter(e)
Mette Berth
Udgiver
DREAM, Syddansk Universitet/Department of Communication, Journalism and Computer Science, Roskilde University
Udgivelse
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
18
Udgivelsesår
2006
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.