The aim of this study is to follow institutional introductions of the number e with the framework of The Anthropological Theory of Didactics. To simplify the process of analysing these introductions two mathematical organizations are constructed. The first organization focuses on the introduction and the other one on the value of the number e. This article shows some hinders for students learning and familiarization with the number e within and between the observed institutions.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Institutional practices in the case of the number e at upper secondary school in Sweden
Forfatter(e)
Semir Becevic
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
The Anthropological Theory of the Didactical, s.79-95
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
17
Udgivelsesår
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.