Forskningsdatabase
Abstract

I denne kommentar vælger jeg at lade metodiske spørgsmål som fx stikprøvestørrelse, forskningsspørgsmål og hvorvidt disse bliver besvaret, ligge, og i stedet rette opmærksomheden mod nogle af de udfordringer, som Beier Jensen fremhæver. Hun berører vigtige problemstillinger, som jeg ønsker at uddybe og understrege. I det følgende vil jeg derfor fokusere på informationssøgning på internettet, faglige hjemmesider for elever og lærere samt udviklingen af faglige hjemmesider til elever.

Fakta
Titel
Internett i naturfagundervisningen
Forfatter(e)
Sonja M. Mork
Udgiver
Norwegian Centre for Science Education, University of Oslo
Udgivelse
MONA 2011 (2), s. 79-85
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
6
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.