I denne kommentar vælger jeg at lade metodiske spørgsmål som fx stikprøvestørrelse, forskningsspørgsmål og hvorvidt disse bliver besvaret, ligge, og i stedet rette opmærksomheden mod nogle af de udfordringer, som Beier Jensen fremhæver. Hun berører vigtige problemstillinger, som jeg ønsker at uddybe og understrege. I det følgende vil jeg derfor fokusere på informationssøgning på internettet, faglige hjemmesider for elever og lærere samt udviklingen af faglige hjemmesider til elever.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Internett i naturfagundervisningen
Forfatter(e)
Sonja M. Mork
Udgiver
Norwegian Centre for Science Education, University of Oslo
Udgivelse
MONA 2011 (2), s. 79-85
Genre
Kommentar
Omfang, antal sider
6
Udgivelsesår
2011
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.