Forskningsdatabase
Abstract

I denne rapport sætter EVA fokus på den interne karaktergivning på de treårige gymnasiale uddannelser. Undersøgelsen ser på, hvordan selve karaktergivningen på de gymnasiale uddannelser foregår, hvilken betydning karakterer har for elevernes tilgang til læring, og hvordan man på gymnasierne kan arbejde med at skabe en kultur og praksis omkring karaktergivning, der både understøtter ensartetheden og kvaliteten i de karakterer, der gives, og elevernes læring. I efteråret 2016 fulgte en kvantitativ undersøgelse af de afgivne årskarakterer og prøvekarakterer på de gymnasiale uddannelser med fokus på fag samt mundtlig kontra skriftlig bedømmelse.

Fakta
Titel
Karaktergivning i gymnasiet
Forfatter(e)
Sarah Richardt Schoop (et al)
Udgiver
Danmarks Evalueringsinstitut
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
140
Udgivelsesår

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.