Forskningsdatabase
Abstract

I denne analyse fokuseres på de kompetencer, som eleverne opnår gennem de kreative fag, og på hvorvidt de erhvervede kompetencer bruges af eleverne efter gymnasiet. Der er tale om et pilotprojekt, idet projektet har haft til formål at afdække relevante sammenhænge på området, som efterfølgende kan gøres til genstand for videre analyse. Rapporten henvender sig bredt til alle interesserede parter på området, herunder politikere på uddannelsesområdet, kultur- og skoleforvaltninger, gymnasieskolen samt personalepolitiske afdelinger med interesse for kreative miljøer. Vi håber, at rapporten giver anledning til en debat om de kreative fags position og muligheder i gymnasieskolen i dag.

Fakta
Titel
Kompetencer fra kreative fag i gymnasieskolen – hvad er kompetencerne, og bruges de?
Forfatter(e)
Ulf Hjelmar og Rikke Plauborg
Udgiver
Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Fortolkning
Udgivelse
Genre
Forskningsrapport
Omfang, antal sider
82
Udgivelsesår
2010

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.