Forskningsdatabase
Abstract

Formålet med oplægget er at redegøre for status i de danske forskningsmiljøers arbejde med udvikling af læremidler.Denne udredning søger at tage et indledende skridt til at bestemme, hvor vi står, og den må som sådan tages med flere slags forbehold. For det første er den gennemført af en person, hvis kyndighed kun omfatter en ringe del af området, for det andet har den måtte baseres på, hvad man på kort tid kunne indsamle af oplysninger. En del af disse er skaffet ved henvendelse til enkeltpersoner i institutioner og virksomheder. En del af de adresserede er til stade i dag, og jeg takker for jeres medvirken, idet jeg understreger, at svarene på vores enquete kun kan give eksempler fra et større felt, ligesom det kun kortfattet kan give et signalement af de projekter, der gennemføres eller nyligt er afsluttede. Det er mit håb, at redegørelsen kan blive suppleret, således at vi både kvantitativt og indholdsmæssigt får et mere virkelighedstro billede. Jeg håber naturligvis også, at det jeg lægger frem, ikke er helt fortegnet. For at sikre mig i den henseende har jeg inddraget en række offentlige planlægningsarbejder med fokus på danske forhold men et sideblik på svenske og norske.

Fakta
Titel
Læremiddelforskning og -udvikling i Danmark
Forfatter(e)
Finn Hauberg Mortensen
Udgiver
DREAM: Danish Research Centre on Education and Advanced Media Materials, Syddansk Universitet
Udgivelse
Genre
Paper til fremlæggelse
Omfang, antal sider
22
Udgivelsesår
2005

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.