Forskningsdatabase
Abstract

I afhandlingen søger Anne Kahr-Højland at svare på, hvordan man kan konstruere og implementere et didaktisk design faciliteret af mobile teknologier i et semiformelt læringsmiljø med  henblik på at anspore unge til at interessere sig for naturfag samt støtte dem i at udvikle naturfaglig kompetence (scientific literacy). For at besvare dette forskningsspørgsmål, beskriver jeg i forskningsprojektet de læreprocesser, som aktiveres i EGO-TRAP på experimentarium, og formulerer på den baggrund generelle retningslinier og råd for  udvikling og anvendelse af didaktiske designs på science-centre.

Fakta
Titel
Læring er da ingen leg?
Forfatter(e)
Anne Kahr-Højland
Udgiver
DREAM: Danish Research Centre on Education and Advanced Media Materials, Syddansk Universitet
Udgivelse
Genre
Ph.d.-afhandling
Omfang, antal sider
231
Udgivelsesår
2009

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.