Et kendetegn ved htx er, at det tværfaglige og projektarbejdet sammen med en kombination af teori og praktik i værksteder og laboratorier har haft en fremtrædende plads. Htx har dermed længere tids erfaring med nogle af de elementer, som med gymnasiereformen fra 2005 er fælles for de gymnasiale uddannelser. Disse erfaringer kan måske bruges bredere – både i forhold til gymnasieuddannelserne og i forhold til unges interesser for teknik og naturvidenskab. Dette hæfte præsenterer hovedresultater fra et forskningsprojekt, som er blevet gennemført fra 2006 til 2008 for at få en dybere indsigt i erfaringerne, og opnå en forståelse af de elementer ved htx, som har brug for gentænkning.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Læringsmiljø og naturvidenskab på htx – kvaliteter og udfordringer
Forfatter(e)
Birgitte Simonsen, Lars Ulriksen, Henriette Tolstrup Holmegaard
Udgiver
Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet
Udgivelse
Genre
Rapport
Omfang, antal sider
46
Udgivelsesår
2008
Uddannelse og samfund
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.