Forskningsdatabase
Abstract

"Bogen præsenterer resultaterne fra et forskningsprojekt, som søgte at tegne en profil af htx-uddannelsen. Bogen bygger på resultater fra en spørgeskemaundersøgelse blandt alle elever, som i efteråret 2006 gik i 1. eller 2.g-elever på htx, samt fra en kvalitativ undersøgelse gennemført på to skoler uden for København. På hver skole indgik en 1. og en 2.g-klasse, hvor der blev observeret undervisning og gennemføret kvalitative interview med elever, lærere og skoleledere. Analyserne behandler bl.a. elevernes interesse for teknik og naturvidenskab, betydningen af køn, de forskellige undervisningsformer og elevernes begrundelser for at vælge htx."

Fakta
Titel
Læringsmiljø og naturvidenskab på htx [bog]
Forfatter(e)
Lars Ulriksen & Henriette T. Holmegaard
Udgiver
Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
Udgivelse
Genre
Bog
Omfang, antal sider
2008
Udgivelsesår
2008

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.