Flere forskningsresultater konkluderer, at lektier ikke har nogen eller meget ringe læringseffekt for elever i grundskolen. Derimod tyder skoleforsøg på, at lektieintegreret undervisning har en positiv effekt på elevernes læringsudbytte. I denne artikel ser forfatteren nærmere på argumenterne for og imod lektier, samtidig med at han understreger, at lektieintegreret undervisning kræver en didaktisk udvikling, som skoleledelsen må skabe rum for.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Lektier eller ej?
Forfatter(e)
Flemming B. Olsen
Udgiver
Skolen i Morgen
Udgivelse
Skolen i Morgen, nr. 3, 2013
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
4
Udgivelsesår
2013
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.