Det sociale miljø på en skole har betydning for elevernes muligheder for at gennemføre uddannelsen og for fagligt udbytte. Det sociale miljø har betydning for lysten til at møde op og kan mobilisere elevernes læringspotentialer. I dette kapitel vil vi sætte fokus på denne side af de gymnasiefremmede elevers oplevelser af skolens sociale miljø forstået som klassefællesskabet, fælles aktiviteter og kammeratskabsgrupper.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Når gymnasiet er en fremmed verden, kapitel 5: Klassen og det sociale miljø
Forfatter(e)
Lars Ulriksen, Susanne Murning og Aase Bitsch Ebbensgaard
Udgiver
Frederiksberg: Samfundslitteratur
Udgivelse
Når gymnasiet er en fremmed verden: Eleverfaringer - social baggrund - fagligt udbytte.
Genre
Bidrag til bog
Omfang, antal sider
25
Udgivelsesår
2009
Almen didaktik og pædagogik
Unge og uddannelse
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.