Forskningsdatabase
Abstract

Denne artikel har som formål at give en oversigt over de vigtigste problemstillinger og arbejdsfelter inden for naturfagenes didaktik med henblik på at kunne sammenligne med andre fags didaktik. Da opdraget er ret bredt, vil jeg fokusere på de områder, som optager flest naturfagsdidaktikere såvel i Danmark som internationalt, og som samtidig er områder, der har betydning for fagligt samspil med andre fag.

Fakta
Titel
Naturfagsdidaktiske problemstillinger i et fagsammenlignende perspektiv
Forfatter(e)
Jens Dolin
Udgiver
Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Udgivelse
CURSIV 2011 (7)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
11
Udgivelsesår
2011

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.