Denne artikel har som formål at give en oversigt over de vigtigste problemstillinger og arbejdsfelter inden for naturfagenes didaktik med henblik på at kunne sammenligne med andre fags didaktik. Da opdraget er ret bredt, vil jeg fokusere på de områder, som optager flest naturfagsdidaktikere såvel i Danmark som internationalt, og som samtidig er områder, der har betydning for fagligt samspil med andre fag.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Naturfagsdidaktiske problemstillinger i et fagsammenlignende perspektiv
Forfatter(e)
Jens Dolin
Udgiver
Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Udgivelse
CURSIV 2011 (7)
Genre
Forskningsartikel
Omfang, antal sider
11
Udgivelsesår
2011
STEM-fag
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.