Forskningsdatabase
Abstract

Når vi skal lære om vores fysisk-biologiske omverden, bygger vi på medfødte eller meget tidligt udviklede læreprogrammer, og den biologisk betingede lærelyst har forskelligt fokus i forskellige aldersklasser. Skolens naturfagsundervisning arbejder dels inden for, dels uden for de indbyggede programmers rammer, hvilket kræver vidt forskellige arbejdsformer, og den vender tit tingene på hovedet i forhold til elevernes aldersbetingede interessefokus.

Fakta
Titel
Naturvidenskab og elevernes natur
Forfatter(e)
Kirsten Paludan
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2001 (5)
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2001

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.