Når vi skal lære om vores fysisk-biologiske omverden, bygger vi på medfødte eller meget tidligt udviklede læreprogrammer, og den biologisk betingede lærelyst har forskelligt fokus i forskellige aldersklasser. Skolens naturfagsundervisning arbejder dels inden for, dels uden for de indbyggede programmers rammer, hvilket kræver vidt forskellige arbejdsformer, og den vender tit tingene på hovedet i forhold til elevernes aldersbetingede interessefokus.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Naturvidenskab og elevernes natur
Forfatter(e)
Kirsten Paludan
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2001 (5)
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2001
STEM-fag
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.