Forskningsdatabase
Abstract

Artiklens forfatter tager udgangspunkt i, at eleverne i en lang række lande fravælger de "hårde" naturvidenskabelige fag. Bølgen af fravalg breder sig opad i uddannelsessystemet, og færre vælger naturfaglige og tekniske studier og erhverv. I artiklen opremses videnskabens idealer og  dyder, samtidig med at der spørges hvorfor interessen for naturvidenskaben er dalende og hvad vi der bør gøres for at imødekomme tendensen.

Fakta
Titel
Naturvitenskapens tapte ære
Forfatter(e)
Svein Sjøberg
Udgiver
Undervisningsministeriet
Udgivelse
Uddannelse 2000 (2)
Genre
Tidsskriftartikel
Omfang, antal sider
Udgivelsesår
2000

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.