Overordnet konkluderer rapporten, at ansvaret for det skriftlige arbejde, og herunder specielt ansvaret for elevernes skriftlige kompetenceudvikling, er landet i lidt af et tomrum. Den anbefaler, at ministeriet søger at tydeliggøre det fælles ansvar herfor. Det anbefales endvidere at der som et parallelt og understøttende initiativ placeres et særligt ansvar hos skrivekyndige lærere som får til opgave dels – i samarbejde med andre lærere – at bidrage til at kvalificere og udvikle en progressiv skriveundervisning, særligt i relation til fagligt samspil, og dels at føre et overordnet opsyn med den samlede skriveundervisning eleverne modtager i løbet af deres gymnasiale uddannelse.
Forskningsdatabase
Tilbage
Abstract
Fakta
Titel
Ny skriftlighed? Evaluering af det skriftlige arbejde efter gymnasiereformen
Forfatter(e)
Ellen Krogh, Torben Spanget Christensen & Kirsten Hjemsted
Udgiver
Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Udgivelse
Gymnasiepædagogik, Nr. 73
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
316
Udgivelsesår
2009
Almen didaktik og pædagogik
Nyt fra Gymnasieforskning
Få Nyt fra Gymnasieforskning direkte i din indbakke.
Du får:
- Oversigter over den nyeste forskning i vores database indenfor netop dine fag og interesseområder
- Nyheder om vores magasin, podcast, konferencer og nye tiltag
Er du ansat på en institution, der abonnerer på Gymnasieforskning, kan du, ud over Nyt fra Gymnasieforskning også få adgang til magasin-arkivet online, ved at logge ind eller oprette en bruger-profil.
Ups. Der er gået noget galt. Opdater siden og prøv igen.
Seneste magasin
Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis
Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.