Forskningsdatabase
Abstract

Flere og flere elever i gymnasiet har vanskeligt ved at få et ordentligt udbytte af deres matematikundervisning. Derfor er der et stigende krav til underviserne, som samtidig ikke er ordentligt klædt på til at tage sig af elever med vanskeligheder. De matematikspecifikke læringsvanskeligheder bliver stadigt mere udbredte i gymnasiet, og disse vanskeligheder forefindes nu også hos naturvidenskabelige universitetsstuderende. I Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning bidrages der til at identificere og forklare disse problemer. Den indeholder erfaringer, indsigter og praksisbaserede strategier fra uddannede matematikvejledere. Vejledernes erfaringer og deres indflydelse på matematikvejledningen fremlægges og diskuteres gennem cases. Bogen giver dermed lærere redskaber, der kan være med til at gøre noget ved de gennemgående problemer, hvilket i særdeleshed skyldes netop, at størstedelen af bogen er skrevet af praktiserende gymnasielærere, som har gennemført en særlig uddannelse som matematikvejledere.

Fakta
Titel
Om den fjerde og sidste bog i serien I: Udfordringer og muligheder i gymnasial matematikvejledning : detektion, diagnosticering og intervention
Forfatter(e)
Allan Mogens Niss, Thomas Uffe Jankvist. Morten Blomhøj
Udgiver
Frydenlund
Udgivelse
ISBN 9788772168555; 9788772168562
Genre
Bidrag til bog
Omfang, antal sider
19
Udgivelsesår
2024

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.