Forskningsdatabase
Abstract

Evalueringen vurderer stærke og svage sider ved teoretisk og praktisk pædagogikum i det almene gymnasium, og den ser på hvordan tilrettelæggelsen og gennemførelsen af pædagogikum lever op til uddannelsens mål. Evalueringen fokuserer både på samspillet mellem teoretisk og praktisk pædagogikum og på hvordan de forskellige aktører der er involveret i pædagogikum, varetager deres roller. Rapporten rummer en række anbefalinger til at forbedre pædagogikum, bl.a. foreslår den en klarere ansvarsfordeling for pædagogikum-uddannelsen.

Fakta
Titel
Pædagogikum i det almene gymnasium
Forfatter(e)
Michael Andersen
Udgiver
Danmarks Evalueringsinstitut
Udgivelse
Genre
Evalueringsrapport
Omfang, antal sider
120
Udgivelsesår
2006

Seneste magasin

Magasin #34

Magasin #34

 er ude nu

Relationer er afgørende for elevers trivsel og læring. Men hvor meget af sig selv skal man give? Fokus på det meningsfulde, men også svære relationsarbejde.

Læs desuden om
Det tænkende klasserum AI - eleverne ved godt, når det fremmer læring
Magasin #33
Magasin #32
Magasin #31
Magasin #30
Magasin #29
Magasin #28

Viden, der inspirerer og kan bruges i praksis

Tegn abonnement på vores magasin Gymnasieforskning og få den nyeste forskningsviden om de gymnasiale uddannelser – direkte målrettet undervisere og ledere i gymnasiesektoren.